ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

جذب هزار دکتر-معلم در سال تحصیلی جدید

  • کد خبر: ۱۷۸۵۸۳
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
جذب هزار دکتر-معلم در سال تحصیلی جدید
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از جذب هزار دکتر-معلم در سال تحصیلی جدید در کشور خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، حمید طریفی حسینی در نشست خبری‌اش که در مشهد برگزار شد عنوان کرد: در سراسر کشور حدود ۱۰۶ هزار دانش آموز داریم با اختلالات آسیب بینایی و شنوایی، جسمی حرکتی، طیف اوتیسم و همچنین اختلال یادگیری، دیرآموز، بیش فعال و... داریم.

وی ادامه داد: دانش آموزان ما به دو دسته تقسیم می شوند؛ دانش آموز هوش بر عادی که برنامه ریزی درسی براساس مناسب سازی محتوای درسی برای آنها در نظر می گیریم. یک دسته نیز دانش آموزان کم توان ذهنی قرار دارند که نظام برنامه ریزی ویژه و طرح درس اختصاصی دارند و اجرای آن که کاملا برعهده سازمان استثنایی کشور است.

طریفی حسینی گفت: سنجش های نوآموزان بدو ورود به مدرسه از آذر ۱۴۰۱ آغاز شده است تا زمان طلایی برای شناسایی و مداخله به هنگام اختلالات احتمالی نوآموز داشته باشیم.

وی ادامه داد: پیشتر یک میلیون و ۶۰۰ هزار نوآموز طی ۳ ماه تابستان بررسی می شدند اما اکنون زمان بهتری را در اختیار داریم و اکنون در زمانی مناسب، صدور ابلاغ و ثبت نام یک میلیون و ۷۰۰ کلاس اولی در طرح جدید سنجش نوآموزان داده شده است‌.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی کشور همچنین عنوان کرد: به منظور بالا بردن سطح خدمات اختصاصی به دانش آموزان مان، مراکز جامع سنجش و آموزش و مداخله به هنگام توانبخشی را راه اندازی کردیم و اکنون ۷۵۰ مرکز در سراسر کشور داریم و با این اقدام، شاهد کاهش ۵۰ درصدی ارجاع نوآموز دارای اختلال هستیم.

طریفی حسینی خاطرنشان کرد: در کنار این اقدام، مجوز جذب هزار و ۳۰۰ کاردرمان و مددکار توانبخشی را گرفته ایم. شایسته عنوان است که از طریق شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال آینده کنکور اختصاصی تربیت معلم خواهیم داشت و فرایند جذب را تسریع خواهیم داد و همزمان، مجوز جذب هزار دکتر-معلم را نیز داریم.

وی در پایان اظهار کرد: پوشش تحصیلی دانش آموز استثنایی برای ما مهم است و تمامی بازماندگان از تحصیل ۶ تا ۱۲ سال در قالب طرح شهید محمودوند به تحصیل باز می گردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->